Akhbar Siasah ( edisi online sini ) telah menyiarkan berita negatif terhadap Fairus. Dan akan disaman Fairus.

Nampaknya edisi saman menyaman berlaku lagi dan rakyat akan menunggu nunggu keputusan saman samada berpihak kepada Siasah atau lawannya.

Fairus merasa dukacita dengan siaran laporan Siasah yang didakwa menjatuhkan maruahnya dan kita dapat melihat tindakan tersebut sebagai usaha menutup ‘kelemahan’ Fairus sendiri yang disiarkan demi menyampaikan mesej tersebut kepada rakyat yang telah memilihnya.

Ingatan ini perlu dilihat sebaik mungkin kerana jika tidak Fairus hanya menunjukkan perangai lama Bos Pakatan Rakyat yang masih diamalkan hingga kini dengan sewenang wenangnya menyaman siapa sahaja yang berani menyentuhnya.

Teressa juga seakan terikut ikut dan akan menyaman Utusan 10 juta. Dan karpal Singh juga akan menyaman Utusan sebanyak 30 juta.

Baguslah jika ini perangai pemimpin PR yang mendakwa memperjuangakan hak kebebasan bersuara. Mereka meminta suara dibebaskan jika melibatkan maruah kerajaan namun meminta jutaan wang jika meraka disakiti menerusi suara suara penerbitan di majalah picisan seperti Siasah.

Adakah ini tindakan sesuai atau sebaliknya ?

Berilah komen anda dan kita sembang sembang di sini kesannya terhadap negara kita….

Advertisements